woensdag, december 19, 2007

19/12: Leve Sentej Pajks!

Hallo!

Man, man, heb ik me daar een zalige week gehad in Center Parcs!! Ik ben voor het eerst gaan zwemmen (en dan nog niet direct het eerste het beste zwembad hé! er stonden glijbanen in, en er waren golven, en fonteintjes en veeel andere kindjes!), voor het eerst gaan dansen (ja, tegenwoordig beginnen ze daar altijd maar jonger en jonger aan hé meneer), ik ben gaan wandelen in de Sahara (de Lommelse weliswaar), met 7 miljoen kindjes (ongeveer) gespeeld in de verschillende speelhoekjes daar, enz..

Maar vooral met het dansen heb ik me echt super geamuseerd! Ik was helemaal niet onder de indruk van de drukte of het lawaai en ging zelf regelmatig vòòr kindjes of volwassenen staan om dan uitdrukkelijk te beginnen shaken. Iedereen vertederd natuurlijk! Eén vrouw is zelfs gestopt met haar eigen spruit te filmen omdat ze mij zo cute vond. Soms heb ik schrik dat ik later slaag ga krijgen in 't school. :-/ ;-)

Oh, ja: en ik ben ook dieren gaan aaien op de kinderboerderij (waarom heet dat eigenlijk "kinderboerderij" als er geen kinderen in de stallen staan? Stuur uw antwoord op een gele briefkaart!): een koe (die nog steeds "kooooeeee" zegt volgens mij), een varken, geitjes, enz.. Het leuke is dat ik die beesten nu ook kan benoemen hé!

Waar ik ook altijd enorm gefascineerd naar zat te kijken als we gewoon in ons huisje zaten, waren de schapen die dan soms ineens aan de klimop kwamen knabbelen! Jaja: er lopen nu schapen los in Center Parcs! Na de poes en de hond mijn favoriete beest (mijn ouders hebben mij een pluchen cadeau gedaan daar; Martha heet ze; 't schaap was een grote troost tijdens de vele dutjes die ik daar nièt gedaan heb).

Maar allez, terug naar de ongelofelijk harde realiteit van een anderhalf-jarige peuter. Dat ze mij mijn poedermelk afgepakt hebben! Yep, na anderhalf jaar vond de kinderarts het welletjes en vond ze dat ik naar gewone volle melk mocht overschakelen! Nogal wel dat ik zo'n melkfreak ben (gelijk mijn mama; ik heb er tijdens de zwangerschap dan ook liters mee naar binnen gekregen) en dat ik in alles zo'n makkelijke ben (of dat ook een gelijkenis is met mama, laat ik maar even in het midden; naar 't schijnt leest die hier mee. 8-) ). Ik heb van de overgang dus zo goed als niets gemerkt en slurp 's morgens en 's avonds met smaak nog een flesje van 240ml op.

Mijnen vookabuuleir dan! Nieuw:

* beer
* vis
* vogel (valt het op dat ik het wreed voor beesten heb? ;-) )
* stoel
* banaan
* drinken

Ik leer ook steeds beter en beter hoe ik mijn willetje moet duidelijk maken. Hoe dat kon in negatieve zin, wist ik al (krijsen, me op de grond gooien,..) maar omdat mama en papa daar dikwijls niet op reageren, heb ik nu besloten het toch maar over een andere boeg te gooien. Met "ja" bvb kan je al heel wat bereiken. Je zegt dan "drinken? ja! drinken!" et voilà: de oudjes weten wat je bedoelt en ze komen met je beker aandraven! Woeha! Ze peinzen dan dat zij mij onder de knoet hebben, maar 't is wel eventjes fijntjes andersom wur! 8-)

Allez, fijne feestdagen iedereen en tot in het nieuwe jaar!!

Liefs,
E-lise.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

dag eliseken, je bent al een kleine juffrouw aan het worden hé...en je kunt al zo goed dansen!
veel liefs van je tante sas en neefje arne

1:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home