woensdag, november 07, 2007

07/11: Irrintimitatie

Hallo iedereen!

Pffff.. Niet veel goesting om te schrijven hoor! Ik zit al 3 dagen met tandjespijn, niet te doen! Vooral mijn slaapjes hebben er onder te lijden want dan ben ik niet afgeleid door alles wat er rond mij gebeurt hé.

Maar allez, toch even vertellen dat ze mij deze week geïntroduceerd hebben aan mijn eerste pop: Irma! Ja, ik heb ze Irma gedoopt omdat ik vind dat Irma klinkt als: hekserig, lelijk en vooral: niet te vertrouwen! En onuitstaanbaar! Irma komt dan ook niet voor niets van het woord "irritant" hé. Het spijt me voor de Irma's onder ons, maar het moest eens gezegd! Ik moet er alleszins niets van weten. Ik ben nochtans erg zot van pluchen beesten; die knuffel ik hele dagen door, maar Irma? Nee, voorlopig zijn mijn moedergevoelens ver te zoeken. Mama toont dan soms zo hoe ik de pop kan eten geven, knuffelen en kammen enzo, maar dan word ik helemààl gek! Mijn mama is van mij en Irritante Irma zal met haar fikken ervan blijven! Ik denk dat het voorlopig maar best is dat er niet direct een broertje of zusje op komst is. 8-)

Dan nog even vertellen over 2 dingen die ik met mijn moeken gemeen heb:

* het beteuterd met de vingertopjes tegen elkaar tokkelen als we geïntimideerd of pruilende zijn (mijn moeke doet dat nu niet meer wur! maar als kindje dus wel!). Ik moet daar dringed eens een fotootje van laten nemen ter illustratie.

* het niet kunnen zien liggen van rommel en gek zijn op sorteren. Dàt heeft mama nog nièt afgeleerd. Dat resulteert er dus in dat ik haar hele dagen imiteer en met een doek alles loop af te stoffen en alles verwoed loop te boenen. Wat ik ook super vind, is het sorteren. Boekjes moeten ineens allemaal dààr liggen, de kussens horen dààr, vuil hoort in de vuilbak en het is ten strengste verboden daar een fout tegen te maken!

Nieuw deze week: naar iedereen zwaaien en luidkeels "dadaaa" roepen. Héél fijn voor boodschappende mama ofzo! 8-)

Tot de volgende keer!

Liefs,
E-lise.