woensdag, juli 18, 2007

18/07: Moet er nog zand zijn?

Nee, dank u, want er zit er al genoeg in mijne zandbak! :-) Jaja, jullie lezen het goed: ik heb ne zandbak gekregen van de oudjes! Het is er ene in een vorm die doet vermoeden dat ik vanaf nu regelmatig verlegen ga zijn (in mijn schelp kruipen voor de slechte verstaander :-p ). Gemakkelijk dat dat is joh! In de ene kant kan zand, in de andere water, enz.. Fun! Dus: kop in het zand steken of zand erover: ik vind het allemaal super!

Allez, genoeg met de flauwe woordspelingen! Over naar de orde van de week!

Vorig weekend zette ik, zomaar ineens plotsklaps, een stapje zonder dat ik iets of iemand vasthad! Straf hé! Ja, ik ben genen durver, dus dat gaat allemaal wreed traag bij mij. ;-) Maar ik doe het dan ook zonder te vallen wur!

Verder is mijn 8ste tandje erdoor gekomen! De vorige 2 dagen had ik ineens ook vrij hoge koorts en sliep ik bijna niet enzo, maar da's nu gelukkig over. Geen flauw idee of dat ook door tandjes komt. De kinderarts had de vorige keer wel gezegd dat er boktandjes stonden door te komen en dat ik daar flink last van kon hebben, dus ja.. 't Is allemaal gissen zeg ik!

Ander nieuws: de laatste dagen ben ik mij beginnen concentreren op taal. Ik probeer ineens constant klanken na te bootsen en kijk dan supergeconcentreerd naar je mond. Ik begin ook stilaan eens iets uit mezelf te benoemen, maar dat moet natuurlijk weer anders zijn dan andere kindjes wur! Als ik bijvoorbeeld mijn flesje zie, zeg ik niet "mjam-mjam" of "melkje", nee, ik zeg "pie-pie-pie" want dat is het geluid dat de microgolfoven maakt als mijn melkje opgewarmd is. :-) Verder is de poes niet "poes" of "kat" maar "biiiiieeeeaaauu" want dat is míjn poging om het geluid dat zo'n harig ding voortbrengt, na te bootsen. Verder in die trant, zijn schapen dus "bèèèè" en eenden "bèbèbè". Je zou zo kunnen zeggen dat de "b"-klank erg in is bij mij tegenwoordig. :-)

Allez, dat was het alweer voor deze week. Ik ga lekker spelen deze middag met 2 dochtertjes van een vriendin van mama en morgen idem, maar dan met andere kindjes! Leuk!!

Liefs,
E-lise.