woensdag, mei 16, 2007

16/05: Elise, de boekenwurm

Zie je mij hier grijpen naar boekjes? Mijn favoriete bezigheid als ik op wandel ben in onze woonkamer. De boeken van mijn oudjes is iets wat mij al fascineert van toen ik nog een klein babietje was (lang, lang geleden) en ik na het flesje melk nog wat rechtop moest zitten in de schommelstoel naast de boekenkast. Al die kleuren en vormen: ik kon er uren (allez, of toch minuten) naar staren!

En nu ik dus wat ouder ben, kan ik er ook eens aan gaan voelen en ze, tot grote ergernis van de oudjes, allemaal eens uit de kast sleuren en, als ze mij langer dan 2 seconden uit het oog hebben: op de grond gooien en verscheuren of toch minstens eens goed verkreuken. 8-)

Voorlezen doen de oudjes ook vaak en mijn lievelingsboekje is echtig waar: "Musti, de boekenwurm." :-) Het enige boekje waar ik nooit ofte nimmer mijn aandacht bij verlies. De oudjes waren ook van die wurmen dus ik peins dat dat bij mij ook zo gaat zijn.

Deze week veranderd: ik zit nu in bad zonder zitje! De oudjes hadden gehoopt dat ik me dan zo op mijn evenwicht zou moeten concentreren dat ik niet meer zo de hele badkamer vol water zou splenzen. WOEHA! Je zou zeggen dat ze mij ondertussen beter kennen hé. 8-)

En zo verdwijnen stilaan steeds meer baby-spulletjes naar zolder, ofte mijn kamertje de maxi-cosi staat daar al een tijdje, evenals mijn draagmand, maar nu ook de Bumbo (ik kon mij daarin al zo straf op mijn voetjes afdrukken dat ik dat ding in no time 5 meter verder verschoof), de relax (die kiepte ik gewoon omver! :-/ ), enz.. Jaja, groot worden hé.. *mijmer*

Deze week verfijnd: het protesteren als ik "nee" te horen krijg. Dat woordje "nee" (eigenlijk mijn eerste bewuste woordje dus, arme oudjes die hoopten op een "mama" of "papa" :-p ) kordaat herhalen of zelf al anticiperen en "nee" zeggen als ik iets stouts ga doen. 't Is dat ze dan niet kunnen zeggen dat ik hun niet gewaarschuwd heb hé. 8-)

Oh, ja: en soms duw ik mezelf zomaar ineens zonder steun recht en dan sta ik daar een paar seconden zonder steun. Creepy hoor! Nu nog een pasje zetten en we zijn vertrokken hé. :-)

Ik heb weer last van tandjes dus da's niet zo leuk. En 't regent dus kan ik geen pool parties meer organiseren. :-( Al vind ik de regen wel fijn als die zo op mijn gezichtje druppelt. Raar kind ben ik hé?

Tot volgende week iedereen!

Liefs,
E-lise.