donderdag, maart 29, 2007

28/03: "Meisjes, zullen we een club oprichten?"

.. dat was de titel van één van mama's lievelingsboeken vroeger. Het idee van clubjes oprichten heeft ze altijd al fijn en spannend (het behelsde immers de belofte van geheime clubhuizen, geheime clubtaal en geheime clubrituelen) gevonden en dat is met ouder (no pun intended) worden niet veranderd. Haar forum is daar 1 voorbeeld van, het "Lokerse mama's"-clubje nu een ander.

En dus gingen we dinsdag voor het eerst naar zo'n bijeenkomst met mama's uit Lokeren die allemaal kindjes hebben die nog niet naar de kleuterklas gaan. En wat denk je? Ik vond het zaaaaaalig! Ik heb mijn favoriete hobby (mijn ogen de kost geven) volop kunnen uitoefenen, heb veel zitten lachen naar iedereen en zocht ook graag contact met de andere kindjes. Echt een supermiddag; hopelijk volgen er zo nog vele!

Verder heb ik deze week de conga's van mijn oudjes ontdekt. Amai, daar kan ne mens leuk op trommelen hé! Ons Gloria had gelijk: do the conga! Hier moi in actie:

Wat is er nog gebeurd deze week? Oh, ja: ik heb leren kopstootjes geven! Educatief verantwoorde ouders heb ik toch hé? Als zij "boenk" zeggen, leuk ik naar voor en boenk ik met mijn voorhoofd tegen hun voorhoofd. :-) Zachtjes natuurlijk wur!! Ik blijf zelfs nog een tijdje tegen hun hoofd aangeleund dan; lekker gezellig! :-)

Nog verder de educatieve toer gaan we op met leren "foert" zeggen. Niet letterlijk wur! Nee, ik steek dan mijn tong uit en blaas heel hard, zo van "pfffff, vergeet het maar dat ik dàt ga doen!" Heeeeel amusant met restjes wortelpap in mijne mond! 8-)

Voor de rest is mijn mama met mij gaan winkelen en zit ik nu dus weer in 't nieuw. Maatje 80 heb ik al; gaat serieus vooruit hé? En al echt zomerse dingetjes zitten er tussen; vooral de hoedjes zijn erg cute!

Allez, ik ga jullie laten. Tot volgende week!

Liefs,
E-lise.