woensdag, oktober 24, 2007

24/10: Allo, Allo

Hallo!

Ik begin hier direct met een van mijn favoriete woordjes van de laatste tijd zie! Want man: ben ik zot van telefoneren de laatste tijd! Da's natuurlijk omdat mijne papa bij Mobistar werkt wur! Ik kan ekik dan moeilijk achterblijven hé! En dus neem ik alles vast wat ook maar in de verste verte zou kùnnen lijken op een telefoon, hou die bij mijn oor en zeg "allo!" :-)

Maar ik zeg al veeeel meer ze! Ik zit namelijk weer in een periode dat ik mij enorm concentreer op taal. Moet je nekeer mijn lijstje zien? Er staan wel rare, zelfverzonnen woordjes tussen ook hé!

* mama
* papa
* nee
* ja
* woef
* miauw
* lars (onze hond heet zo)
* kindje
* gau (wil zeggen "alstublieft")
* oor
* pieppiep
* brrrr (als auto voorbijkomt)
* toetoet
* ham (als ik iets in mijn mond steek)
* ding dong
* oe-e (=schoenen)
* ge-gau (=knuffel)
* boem
* wiiieee (als ik of iets anders schommelt)
* sssjjj (als ik me pijn gedaan heb)
* bèèèè (dat zeggen de schaapjes)
* boe (ik doe de oudjes graag schrikken! :-) )
* daaaaaar (als ik tevoorschijn kom, na me vrstopt te hebben; zo van "daaar is elise!")
* aaaaa (=aai)
* k-k (=pakken)
* Baba (=Bumba)
* kwak

Tot slot zing ik nog steeds mee van "Buba-aloe" en sinds kort ook van "I-a-i-a-o" (ge weet wel, van den dienen die een boerderij heeft :-) ).

Al een hele lijst eh? *trots*

Oh, ja, ik zou het nog vergeten vertellen, maar we zijn vorige week een weekend naar de Ardennen geweest. Was heel leuk! Veel gewandeld en ook beestjes gezien (herten enzo).

Wat ik deze week voor het eerst gedaan heb, is naar een binnenspeeltuin geweest. Mama en ik waren daar samen met een paar vriendinnen van mama en hun kindjes naartoe geweest en geamuseerd dat ik mij heb! Vooral in het ballenbad, maar ook met de kraaltjestafel en zelfs op het springkasteel ben ik geweest! Zeker voor herhaling vatbaar! Het is alleen erg vermoeiend nu om met mij ergens naartoe te gaan, want ik wil de hele tijd rondlopen in plaats van op 1 plek te blijven en dus moet mama overal achter me aan! Haha, goed voor hare fysiek denk ik dan!

Allez, tot de volgende keer hé!

Liefs,
E-lise.