maandag, april 28, 2008

APRIL: De peuter die over de pot vloog

Hallo iedereen!

Hier ben ik met mijn verslagje van april!


Het zowat grootste nieuws is denk ik dat de eerste bewuste plasjes er zijn. Zeker als ik 's morgens opsta en mama zet me op het potje, dan durf ik al eens effectief doen wat ze vraagt: pipi! Tot nu toe is 't al altijd neffens het potje geweest want ik sta dan ineens op ofzo maar toch: ik begin stilaan door te krijgen wat er van me verlangd wordt!

Tweedegrootste nieuws is onze zoektocht naar een schooltje. Het schooltje dat het meest dichtbij is en waar ze ook het minst aantal kindjes per klas hebben (25, terwijl het in veel andere schooltjes 38 is! :-( ), werkt met een inschrijvingsstop en daar waren we al te laat voor. :-( Ik sta daar nu derdes op de wachtlijst, dus duimen maar dat ik daar toch nog binnenkan hé. Voorlopig ben ik dus voor de zekerheid ook bij een ander schooltje ingeschreven; het is wat verder maar er zijn daar ook niet zoveel kindjes per klas en veel lieve juffen en leuke lokalen enzo, dus.. :)

Ik voelde me daar alleszins al direct thuis: keek niet meer om naar mama en papa en mengde me direct spelend tussen de andere kindjes. Nu hopen dat het op 5 januari 2009 ook zo gaat. ;-) Nog 251 keer slapen. :-)

Ondertussen zijn mijn peuterkuren weer heel wat minder. De oudjes denken zelfvoldaan dat ze dat goed aangepakt hebben en dat het maar een fase was, maar ik zit natuurlijk gewoon te broeden op de volgende aanval. 8-)

Oh,ja: en het eerste mooie weer is geweest! De eerste keer een zomerkleedje aan, de eerste keer in de zandbak,.. Zaaalig! Ik kan al niet wachten tot het warm genoeg is om het zwembadje weer uit te halen!

Verder ben ik voor de eerste keer op een molentje geweest; namelijk dat in het Waasland Shopping Center. Ik zat in een vliegtuigje en dat ging zo supermegacoolig naar boven en beneden. Ik had absoluut geen schrik; de Lokerse feesten mogen beginnen wat mij betreft!

Ah, ja: en dat ik mijn eigen fototoestel heb nu hé. U weze gewaarschuwd! Aldergauw nekeer ne foto sturen naar Tom Waes zie!

Liefs,
E-lise.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wauuuuuwww! a zo'n goddelijk rokje dat je aan hebt op die laatste foto...allé heel het 'ensemble' is mooi! goh, je wordt al een juffrouwtje hé.
aftellen naar je verjaardag, naar de kleuterklas...
veel liefs

11:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home