woensdag, januari 10, 2007

10/01: Mevrouw Puttermans is verkouden

Hallo iedereen!

Ik ben weer een beetje snip. Snipverkouden that is. Niet zo leuk dus; ik loop dan ook wat lastiger dan normaal. Ik heb het al doorgegeven aan mama, maar dat werkt dus niet hé! Zij heeft het wel degelijk ontvangen, maar ik zit er ook nog steeds mee! Raaaar hoor!

Vorige vrijdag dus bij de kinderarts geweest. Alles dik in orde met mij; alleen is mijn velleke op sommige plaatsen nog steeds extreem droog, dus nog meer met een creme smeren. Nu vind ik dat eigenlijk wel leuk hoor, al dat gewriemel aan mijn lijf! :-) In mijn knieholtes is 't al wat eczeem (maar dat wisten we op voorhand dat die kans groot was dat ik dat ging krijgen hé; dank u mama!), maar de kinderarts wil nog even wachten met cortisone om te zien of ik er niet nog uitgroei.

Ik weeg nu 9 kilo en ben een curve (de curve die aangeeft hoeveel je volgens je lengte en je geboortegewicht zou moeten wegen) gedaald qua gewicht: denkelijk omdat ik nu veel mee energie verbruik door te proberen kruipen enzo. Want dat kost energie hoor man! Jeezes, zoveel inspanning om dan 2 cm vooruit gekropen te zijn! Ook met het proberen om zelfstandig te zitten, ben ik hele dagen druk bezig. Het lukt al goed, behalve op een hele harde ondergrond zoals een vloer ofzo. Op bed of in de zetel lukt het al prima! Weet je wat de kinderarts zei? Dat naast mijn gewicht, mijn concentratie ook een van de redenen is waarom zo'n dingen wat langzamer gaan bij mij! Dat ik teveel wil rondkijken constant en direct afgeleid ben! Amai, dat was precies of ik kreeg al een opmerking op mijn rapport! Pfffff! Het is ook zo interessant hé, alles wat rondom mij gebeurt! Wie gaat zich dan concentreren op mooi rechtzitten!

Qua lengte ben ik nu zo'n 70cm. Dat betekent dus dat ik ver te klein ben voor mijn maxi-cosi en ik dus in een heuse autostoel-voor-grote-kindjes mag gaan zitten! Jaja, het "babietje" is er af aan 't gaan hé!

Hebben jullie mij gezien in papa's nek? Zaaaalig vind ik dat! En waar ik ook steeds liever mee speel, zijn van die activity centers, zoals jullie er één zien op een van de laatste foto's. Daar kan je dus vanalles mee doen hé! En geluid dat daar uitkomt! Niet te doen!

Van geluid gesproken: mijn oudjes hebben hier de pollepel geïntroduceerd en ik moet zeggen: een fantastisch instrument is dat hoor! Je kan er keihard & agressief mee slaan en een lawaai dat dat maakt! Soms pakken mijn oudjes dat wel af omdat ze dan koppijn of zoiets hebben. Pfff.. Ouw mensen kunnen ook tegen niets hé! 8-)

Allez, ik ga jullie laten. Tot volgende week hé!

Liefs,
E-lise.