woensdag, oktober 18, 2006

18/10: Spiegeltje spiegeltje..

Hallo iedereen!

Ben weer bij de kinderarts geweest. Vond ik helemaal niet zo leuk deze keer hoor; 't was juist op 't uur van mijn dutje en dan ben ik lastig! Hun eigen fout, nèm! Flink mijn keel opengezet bij het spuitje natuurlijk, maar ook bij het wegen, meten en luisteren naar mijn hartje en longen enzo. Kwestie van dat de boodschap zeker goed duidelijk overkwam hé!

Maar alles dus weer dik in orde met mij. Ik weeg nu 7kg340 en meet 65cm. Ik heb naast de standaard vaccinaties nu ook een vaccinatie gekregen tegen het Rotavirus; een vies beest waar veel kindjes erg ziek van worden en mee in het ziekenhuis belanden, dus maar goed dat ik dat gekregen heb.

De kinderarts wijt de toegenomen reflux en dus lastigheid aan het moeten wennen van mijn maagje aan de groentenpapjes. En inderdaad: het begint stilaan te beteren ondertussen, dus volgens mij word ik dat ver gewoon! Had ik maar de sterke maag van mijn papa hé; dan kon ik eten wat ik wou! :-)

Die groentenpapjes gaan dus langzaam maar zeker beter; ondertussen eet ik zo'n 50 gram. Nog niet wat het moet zijn, maar de kinderarts zei ook dat die volledige portie groentenpap (100 à 200 gram) maar echt noodzakelijk wordt op 6 maanden, dus ik heb nog even tijd hé.

Verder ben ik met mama naar de babymassage geweest. Dat was leeeeeeuuuuuuuk!! Al die babietjes, amai, ik had veel te bekijken hoor! En veel bekijks natuurlijk ook, want overal waar ik kom, ben ik met grote voorsprong het mooiste kindje zeggen mijn oudjes altijd. :-))))

Niet alleen op de babymassage had ik veel bewonderende blikken trouwens; ook op een babyborrel van mijn mama haar vriendin waren de complimentjes niet van de lucht.
(Het is ongetwijfeld daarmee dat ik zo graag mee op stap ga in 't stad en in de winkels en naar feestjes enzo; ik word nogal graag becomplimenteerd. Ik ben een vrouw voor iets hé! 8-) )

Er was juist één vrouw (ik denk dat ze niet goed zag) die vond dat ik een "knap bazeke" was. Mijn mama heeft haar eens goed neergebliksemd met haar ogen en mij bij thuiskomst rap in andere, roze kleertjes gestoken. :-)

Maar bon, de babymassage dus. Dat heb ik echt supergraag; mijn mama doet dat nu elke dag als ik mijn huiluurtje heb (tussen 7 en 8 's avonds meestal) en dat helpt echt!

Oh, ja: mijn oudjes hebben een nest kittens van 't straat gehaald. Die hadden een stel achterlijke mensen hier zomaar in 't straat achtergelaten. Ge zou sommige mensen toch de nek omwringen hé! >:-( Was superleuk om nekeer logeekes in huis te hebben; ik heb mijn ogen nogal uitgekeken met al dat gemiauw rond mij hoor! :-) Enfin, na een weekje er goed voor gezorgd te hebben (sommige zelfs nog met het flesje moeten voeden), zijn ze nu alweer het huis uit. Ik mis ze best wel, die miauwdinges.

Allez, ik moet hier gaan badderen, dus ik ga jullie laten.

Salukes allemaal!

E-lise.