woensdag, juli 26, 2006

26/07: Madam Puttermans

Miljaar, ze hebben mij hé!! Hebben jullie het gezien in mijn foto-album? In een onbewaakt moment hebben ze mijn glimlach vastgelegd op foto! Dju toch! Eén moment je concentratie verliezen en direct profiteren ze ervan! Maar allez, wat vinden jullie ervan? Heb ik charmes of heb ik charmes? Angelina Jolie: eat your heart out! 8-)

Ik ken eigenlijk maar 2 "gezichtsstanden". Ofwel lach ik (tot groot jolijt van mijn oudjes maak ik hierbij de laatste tijd ook leuke brabbelgeluidjes; een ouderhand is toch snel gevudl hoor!) ofwel kijk ik superernstig. Dat superernstig kijken gaat gepaard met het zich vormen van 2 gigantische putten boven mijn wenkbrauwen (zoals bvb hier). Dit heeft bij mijn oudjes geleid tot het geven van een zoveelste bijnaam(*): Madam Puttermans! Klinkt helemaal niet zo lief als de andere. :-(

Wat ik steeds flinker en flinker doe, is doorslapen 's nachts! Ik slaap af en toe al eens 7uur aan een stuk! Af en toe natuurlijk hé! Juist genoeg om mijn oudjes hoop te doen krijgen dat het vanaf nu altijd zo zal zijn om dan weer keihard in het midden van de nacht toe te slaan! Hèhè!

Wat ik een beetje een raar experiment vond deze week was het in gebruik nemen van een nieuw badje dat mijn ouders hadden meegebracht uit de winkel. 't Is zo'n soortement bademmer waarin ik rechtop moet zitten om te badderen ipv te liggen. Naar 't schijnt zou dit het foetus-gevoel verhogen en zou mij dit dus meer moeten ontspannen. Maar tot zolang ik mijn hoofdje niet recht kan houden, krijg ik meer water binnen dan positive vibes, dus voorlopig houden we het maar bij het gewone badje. Daar kan ik trouwens lekker in varen (mama wiegt mij dan van links naar rechts in het water terwijl papa zingt van Jan, Piet-Joris en Korneel. Echt, de staat van kindsheid bij die twee is zorgwekkend!).

Wat wel een succes is, zijn de avondwandelingetjes. Overdag is het veel te heet, dus gaan mijn oudjes pas 's avonds, net voor het donker wordt, met mij op stap. Lekker fris! Wat ik super vind, is dat heel het gezinnetje meegaat: ikke, mama & papa, de hond èn de 3 katten! Met die beesten ga ik mij nog goed hebben als ik wat groter ben; dat heb ik al lang gezien! :-)

Tot volgende week!!

E-lise.


(*) Andere zijn: mieke, kjoetie-paai, zoeterwtje, engeltje,..: de normaalste. Maar helaas zijn daar ook: appelke, abrikooske, augurkske, worstje, salamieke, tomaatje, kriekske, hamburgerke, satéke, sojascheutje, gemberbrokske, roereike, kaaskroketje, loempiaatje, chocoladewafelke en zowat alles uit het volledige voedselassortiment van de plaatselijke Delhaize.