donderdag, juli 20, 2006

19/07: Meer regelmaat

Hello everybody,

Jaja, tussendoor wat Engels leren ook hé; ik ben nu 6 weken oud, dus tijd voor vreemde talen! En dan is Engels natuurlijk het mooiste wat er is! :-) Mijn papa is het daar niet mee eens en die probeert mij dan ook constant dat chichi Frans op te dringen. Als hij mijn tuut zoekt, zegt hij bvb.: "Où est monsieur Tutu?" Ouders jong: precies baby's!

Maar bon: eerst en vooral maar eens vertellen hoeveel ik ondertussen weeg: 5kg060! Gaat nogal nekeer vooruit hé! Dat zijn 5 dozen melk waar ik mijn oudjes hele dagen mee laat sleuren! :-) Ge ziet het ook al aan hun spieren ze!

Dan: het ultieme moment van vorige week: mijnen babyborrel! Amaaaaaaaai, zoveel aandacht en complimentjes dat ik daar gekregen heb! Fjoew! Ik werd er zowaar een verlegen mie van! En een vermoeide ook, want ik heb daar mooi een paar uurtjes liggen slapen! :-) Mijn ouders waren precies ook moe van al dat gepronk met mij, want die zijn ook vlot in slaap gevallen thuis. :-)

En zoveel cadeautjes dat ik ook alweer gekregen heb! Ik heb nu zeker genoeg kleertjes voor de komende 10 maanden. :-) En dat boek met die lieve wensen allemaal is ook heel leuk! Mama en papa denken dat ik dat nog niet kan lezen, maar ik heb er al dikwijls in zitten bladeren 's nachts als zij slapen zulle!

Oh, ja: voor de geïnteresseerden: de tekst van de ceremonie zal ik in een apart blogje zetten. Ge zou zeggen dat mijn mama dat al lang in hààr blog gedaan had, maar nee: die heeft daar precies geen tijd voor. Lui vel ja! Als ik ook niet alles zelf doe hé!

Op het gezondheidsfront gaat alles ook weer een stukje beter met mij! Leve de osteopaat en de Zantac! Er zit veel meer regelmaat in mijn gedrag nu: ik eet een half uur, ben dan een half uurtje heel vrolijk en blij, dan laat ik een uurtje wat van mij horen (tsja, ik mag het ze niet te makkelijk maken hé zeg!) en dan val ik voor 2, 3 uur in slaap! Flink hé? 's Nachts slaap ik zelfs direct na mijn voeding en soms zelfs 6, 7 uur aan een stuk! Eén keer deze week zelfs 8 uur, wat mijn oudjes direct hoopvol stemde dat het vanaf nu altijd zo zou zijn; maar dat zien ze van hier natuurlijk! Dat gaan ze toch eerst moeten verdienen hoor! :-p

Verder lach ik nu wel hééél vaak. Wat een beetje kinderachtig is, is dat mijn ouders het op allerlei momenten proberen uit te lokken door debiel te staan grijnzen en te "akoetsjiewoetsjiën" boven mijn wieg! Grow up eh zeg! :-) En als ze met dat stom fototoestel afkomen, vertik ik het helemààl van te lachen. Naar 't schijnt deed mijn overgrootvader dat ook niet op bevel en gelijk had hij!

Allez, ik ben ondertussen terug van bij de osteodinges, dus ik vraag me eens af of ik de komende dagen weer meer last ga hebben en daarna weer veel minder. Come and read next week! :-)

E-lise.